Rejestr umów w Muzeum w Kętach prowadzony odręcznie, bez wskazania wartości

LOGO MUZEUMTego, jak ważne jest, by mieszkańcy gminy wiedzieli, ile i na co przeznaczane są gminne środki publiczne, chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć. Dnia 10 czerwca 2014 r. skierowaliśmy do Muzeum im. Aleksandra Kłosińskiego w Kętach wniosek o udostępnienie informacji publicznej w zakresie rejestru umów zawartych z kontrahentami muzeum. Rejestr otrzymaliśmy, ale prowadzony odręcznie i bez wskazania wartości umów.

I. W naszym wniosku znalazły się m.in. takie pytania jak:

– Czy Muzeum im. Aleksandra Kłosińskiego w Kętach prowadzi ?

– Jakie informacje odnośnie umów gromadzi Rejestr Umów?

– Jakie przepisy (ustawy, rozporządzenia, zarządzenia, regulaminy itp.) regulują jego funkcjonowanie?

– Czy zaplanowana jest publikacja tego rejestru?

Pełna treść naszego zapytania znajduje się tutaj: Wniosek_Muzeum.

II. Odpowiedź Dyrektor Muzeum Pani Marty Tylzy-Janosz nadeszła bardzo szybko, bo już następnego dnia, tj. 11 czerwca 2014 r.

Jej treść zamieszczamy poniżej:

oraz Zarządzenie nr 22/2011 Dyrektora Muzeum z dnia 30 grudnia 2011 r., które reguluje rejestr zawieranych umów:

III. Wobec powyższego, dnia 14 czerwca 2014 roku złożyliśmy drugi wniosek o udostępnienie informacji publicznej. Zawnioskowaliśmy w nim o:

publikację rejestru umów w Biuletynie Informacji Publicznej lub przesłanie przy użyciu poczty elektronicznej:

zestawienia umów cywilnoprawnych (rejestr umów) zawartych od początku istnienia tego rejestru umów prowadzonego w do dnia odpowiedzi na wniosek zawierającego co najmniej kolejny numer rejestru, datę podpisania umowy, kontrahenta, przedmiot umowy, okres płatności i formę płatności ewentualnie:
kopie treści (skan) umów cywilnoprawnych zawartych od początku istnienia rejestru umów prowadzonego w Muzeum w Kętach do dnia odpowiedzi na wniosek

Pełną treść tego wniosku można odczytać tutaj: Rejestr_umów – Muzeum Kęty (etap II)

IV. W ustawowym terminie otrzymaliśmy odpowiedź z Muzeum wraz z załącznikiem w postaci rejestru umów. Rejestr przedstawia się następująco:

Komentarz:

Wydawać by się mogło, że w XXI wieku przy wszechobecności komputerów i programów wspomagających pracę człowieka na komputerze, Muzeum w Kętach jest w stanie prowadzić rejestr umów zawartych z kontrahentami w wersji EXCEL/WORD itp. albo innych programach, które pozwalają przeszukiwać dane maszynowo.

Rejestr prowadzony jest odręcznie, niezbyt czytelnie, nie zawiera podstawowych danych istotnych dla mieszkańców – podatników, czyli wartości umów. To wszystko czyni ten rejestr mało pożyteczną informacją dla obywateli.

Jest to mocno niespójne z bogatą, funkcjonalną i nowoczesną stroną internetową prowadzoną przez Muzeum.

Wobec powyższego, wyrażamy głęboką nadzieję, że Dyrekcja Muzeum zdecyduje się wprowadzić dane rejestru do komputera (aktualne pozycje jak i archiwalne) oraz udostępnić go mieszkańcom gminy w BIP, tak jak to czyni Urząd Gminy Kęty (również po naszym wniosku).

Do sprawy jeszcze wrócimy.

jawność

Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności, Inne, Kulturalne, Społeczne, Urzędowe i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

1 odpowiedź na Rejestr umów w Muzeum w Kętach prowadzony odręcznie, bez wskazania wartości

  1. Adam D. pisze:

    Jakie świadectwo daje dyrektor, gdzie warunki i narzędzia pracy przypominają wciąż te z XX wieku? Ludzie od ponad pół wieku w kosmos latają, a rejestry umów w Kętach nadal odręcznie pisane jak recepty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Czas na wpisanie wyniku operacji minął. Proszę przeładować CAPTCHA za pomocą ikonki (strzałki).

*