Rezolucja Rady Miasta Oświęcim w sprawie południowej obwodnicy

mapa jpgBudowa południowej obwodnicy Oświęcimia łączącej miasto z planowaną drogą ekspresową S1 jest zagrożona. Negatywne stanowisko w tej sprawie przyjął Narodowy Instytut Dziedzictwa i Polski Komitet do spraw UNESCO.

Na ostatniej sesji radni podjęli rezolucję, w której wyrazili głębokie zaniepokojenie i zdecydowany sprzeciw wobec decyzji obu instytucji. Podziela je również prezydent Oświęcimia. – Dla nas ta opinia jest zaskakująca. Wcześniej przecież ani Narodowy Instytut Dziedzictwa, ani Polski Komitet ds. UNESCO nie mieli zastrzeżeń do tej inwestycji – podkreśla  Janusz Chwierut pełniący funkcję prezydenta Oświęcimia.Przeszliśmy konsultacje społeczne, które nie były łatwe i budziły przecież tyle emocji wśród mieszkańców. To co wypracowaliśmy teraz zostaje podważone – dodaje.

Radni przypomnieli, że w kwestii ochrony miejsca pamięci powinny być przestrzegane przepisy Ustawy z 7 maja 1999 roku o ochronie terenów byłych hitlerowskich obozów zagłady, zgodnie z którą ustalona została maksymalna szerokość pasa ochronnego od Pomnika Zagłady. W trybie przewidzianym ustawą został też uchwalony plan zagospodarowania przestrzennego dla tego miejsca.

Rada Miasta oczekuje realizacji licznych deklaracji władz państwowych, składanych w toku prac nad wspomniana ustawą oraz podczas konsultacji rozwiązań projektowych dla obwodnicy Oświęcimia.

Rada Miasta skieruje kolejny apel do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o podjęcie zdecydowanych i skutecznych działań, aby  ta inwestycja powstała.

ma mieć około 130 km i będzie przebiegać przez  województwa śląskie i częściowo małopolskie. Włączenie miasta do drogi ekspresowej planowane jest w rejonie Pław. Odcinek Mysłowice-Kosztowy-”Suchy Potok” węzeł w Bielsku-Białej będzie miał około 40 km. Trasa południowej obwodnicy miasta według projektu  ma  przebiegać ulicą Piwniczną w Pławach, później ul. Legionów i przez most na rzece na Stare Stawy. Tu przetnie ul. Jagiełły, by następnie przejść  po krawędzi Stawów Adolfińskich i włączyć się w dk 44 na wysokości świateł na Zaborzu.

S1 zgodnie z planami połączy Pyrzowice (A1) – z granicą z Czechami w Cieszynie- Boguszowicach oraz czeską drogą ekspresową R48. Część trasy stanowi wschodnia obwodnica GOP i główny przebieg E-75 na tym odcinku.

mapa jpg

Źródło:
UM Oświęcim

Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności, Inne, Inwestycje, Społeczne, Urzędowe i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

1 Response to Rezolucja Rady Miasta Oświęcim w sprawie południowej obwodnicy

  1. Tadeusz pisze:

    Dyrekcja tu nic nie pomoże znów wygrały ż… ! (moderacja ze względu na pejoratywne i obraźliwe określenie)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Czas na wpisanie wyniku operacji minął. Proszę przeładować CAPTCHA za pomocą ikonki (strzałki).

*